Keresés ebben a blogban

2013. augusztus 22., csütörtök

LEVENDULÁS SZÖRPÖK

Levendulaszörp és levendulás rózsaszörp
 
A levendulaszörp receptjét Limara Pékségében találtam.
A rózsaszörpét pedig már leírtam a rózsareceptes bejegyzésemben: én azonban csak fele arányban használtam hozzá  cukrot és így is elég édes lett, illetve 2 literhez egy egész zacskó citromsavat hozzáöntöttem (ettől lesz újra gyönyörű a főzés során bebarnuló színe). Szerintem az egyszer virágzó rózsák szirmából sokkal finomabb, mint a tearózsákéból, de természetesen ez ízlés kérdése. Minél sötétebb színű szirmokból főzzünk, annál sötétebb színű lesz a szörpünk is.
A levendulás rózsaszörpnél először a szárított(!) rózsaszirmokat forraltam kis lángon, és csak az utolsó pár percben adtam hozzá kb. fél bögre szárított levendulavirágot. Ezután lefedve negyedórát állni hagytam és a leszűrés után kb. negyedórát még főztem a szörpöt a cukorral és a citromsavval. Az arányok: 60 gr szárított rózsaszirom, fél bögre (kb. 15-20 gr) szárított levendulavirág, 2 liter víz, 1,5 kg cukor, 1 zacskó citromsav.
Nekem a háromféle szörp közül ez ízlik a legjobban!
Nagyon örülök, hogy kipróbáltam és bevált a szárított rózsaszirom a szörpfőzéshez, így akár télen is készíthetek a családnak, ha elfogyna a nyáron eltett rózsaszörpkészlet :o) Persze fölösleges munka a szárítás,  ha az embernek van alkalma rögtön szörpöt főzni a friss szirmokból, de azért később mégis jól jöhet!
Szárított Bourbon- rózsaszirom mix

2 megjegyzés:

  1. De jól hangzik! Sajnálom, hogy nincs ilyen sok rózsánk:((
    Nagyon jól mutatnak a szárított rózsaszirmok! Feltétlenül ültetnem kell rózsákat :))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a hozzászólásod! Ha gondolod, hogy megpróbálkozol a dugványozással, szívesen küldök neked rózsavesszőket (postaköltségért).

    VálaszTörlés